måndag 11 augusti 2008

Nordsjön


Äntligen iväg från Belgien. En ordentlig tryckare precis vid avgången och aktra bogserbåten tappade en maskin (Var ligger den nu då? Var den inte fastsatt?) gjorde vår entré in i slussen mer spännande än vad som egentligen är nyttigt för blodtrycket och hjärtat. Det hela gick bra till slut. Efter att lotsen lämnat gjordes återigen klart för sjöresa.
En SW-lig frisk bris in på låringen renderade oss den första rullningen jag erfarit denna törn. Inget allvarligt. Ett stilla vaggande då aftonen sänkte sig över oss gjorde att man somnade gott.
Då jag, idag, dagen till ära, kan lägga ytterligare ett levnadsår till handlingarna har jag dessutom fått en födelsedagspresent av min kära sambo, en liten radiostyrd micro-helikopter (hon vet jad jag behöver), så nu har receptionen blivit föremål för en del dog-fight mellan min heleikopter och chiefens. Barnasinnet går aldrig ur. Jättekul. Släng dig i väggen, Röde Baronen.
The Jesus and Mary Chain - "Teenage lust" i bakgrunden

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dagen till ära får man be att gratulera.

Du trodde väl inte att man hade glömt bort det.

PoK
Jonas

Anonym sa...

Nääää..... dig kan man lita på i alla väder.

PoK tebax

Anonym sa...

Hej Kusin!

Här kommer ett gungande BAMSE GRATTIS till en som fyller år i år. Själv tar jag alla år som flyr med en klackspark och känner mig bara yngre. Eva, Sanna och Madde
skickar masssor av födelsedagskramar

Anonym sa...

Karama alla tebax. Och Tack. Tack. Jag fick en radiostyrd micro-helikopter :O)

Anonym sa...

Ett synnerligen stort Grattis på födelsedagen!

hälsar Tompa & Frk J

Anonym sa...

Tackar ödmjukast :o)

Den där Wiberg sa...

Grattar med på den stora dagen, har lyckats slarva bort ditt nummer till båten men lägger en kommentar här istället...

Hoppas ni har det bra..
Puss och kram på er...

Den där Wiberg sa...

Förrensten.. får man trycka till bogserbåtar på det sättet? ;-)