måndag 29 december 2008

Ok då...


Så. Nu har jag ömkat mig lite. Jag har noterat att det i alla fall är några som läser. Jag vill särskilt tacka Madde & Vickan, Jan Guillou, Jarl Alfredius och Victoria Silvstedt för de uppmuntrande kommentarerna. Och givetvis ni andra också. Ingen nämd - ingen glömd.

Efter dopet fortsatte vi på samma kurs (141°) några dagar till, ner till CGH (Cape of Good Hope), där vi girade mot Port Elizabeth. Ankomst 15/12. En strålande dag - som gjord för en safari - så det gjorde vi. Safari, alltså. Agenten arrangerade en guide som tog oss till Addo Elephant Park, 72 km från PLZ. Där fick vi våra behov av vilda djur tillgodosedda. På detta 24000 HA stora område strövade elefanter, bufflar, zebror och en massa andra djur omkring. Vi fick också äran att se två sköldpaddor som kopulerade. Men det verkade ta tid så vi fortsatte safarin utan att se den spännande ut/upplösningen.

Efter Port Elizabeth var det dags för East London, 16/12. Ingen gick iland. Lugn dag.

Durban 17/12: 2 timmar snabbt som fan upp på ett köpcentrum och köpte en gitarr till fartyget.


Reunion 22/12: Hyrbil på kajen och iväg till beachen. Hela dagen. Varmt. Nice! se bild.

Graham Parker - "White Honey"

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kul du hittade tangentbordet igen

Lone på de sju haven sa...

Tycker jag med :o) Äntligen....

KungenAvPeking sa...

Välkommen tillbaka! Vi har saknat dig!

På väg till Italien, så vi passar på att önska gott nytt år, redan nu!! ;)

/Björn

Anonym sa...

Tjena Peter, kul att du fick tillbaka skrivlusten. Sitter "fast" pa Curacao men idag kom antligen vevaxeln fran Dubai over Miami. Sa nu blir det ett intensivt "skruvande" for att fa ihop maskin innan chartern tappar talamodet alldeles! Det har inte varit nagot gott ar for cement flottan da vi har haft tva grunstotningar i vilken ett av fartygen troligen blir tcl och det andra kommer att kosta mer i reparationer an vad fartyget fornarvarande ar vart pga konjunkturen! Bytet av vevaxeln kostar mer en ett par spann det med. Kommer tillbaks till Svedala runt 20'e om "allt" gar som på rals. Vi hores,
Hasse.

FIDELI sa...

Men förlåt kära väninna, Du förstår jag har haft för mkt att stå i denna månad, stoppat korv, skurat stian etc, har inte funnits tid, Gud förbjude, att läsa Din blogg.
Hav förtröstan, nu är jag tebaks på banan...
Hälsa sambon & Ha ett vansinnigt GOTT NYTT!!!!! p.s familjen inkl.Julius hälsar d.s

Anonym sa...

Tack! Ha det!

Anonym sa...

Bra att du är tillbaka, hur ska jag annars veta vad jag har gjort under dagen.

Anonym sa...

Håller med Bulten,hur ska man annars veta vad man ska skriva i dagboken