fredag 15 maj 2009

Uppdatering, del 2

Fortsätter listan (fortfarande inte i kronologisk ordning - men så gott jag kommer ihåg):

*Lastat i Brunswick, Ga, och sedan avgått därifrån till Charleston, SC.

*Lastat i Charleston, SC, och sedan avgått därifrån ut i Golfströmmen.

*Drivit i Golfströmmen 1 dygn.

*Varit i Baltimore, MD (skitställe), och där (ja, vad tror ni? - just det!) lastat.

Hela båtens mage var till slut alldeles full med last som skulle över till Europa. Det får man ju anse vara ganska trevligt i dessa bistra tider. Vart man än kommer ligger det båtar upplagda. Alla sorter är representerade.

*Tuffat över Atlanten. Söder om isbergen, men skitväder ändå.

*Blivit såpass försenade av skitvädret att operations kuttade ut Göteborgsanlöpet. Det var ju tråkigt, för det var i stort sett det enda som man såg lite fram emot. Men så blev det inte.

*Tillbringat/försmäktat 3 dagar i Bremerhaven i stället. YES! Hann i alla fall iland ock klippte mig. Det var välbehöveligt. Jag blir ju liksom inte långhårig som vanliga människor utan mera storhårig.

*Representerat för bigshottar som kom ombord och ville ha visning av fartyget.

*Förflyttat det stolta fartyget till Zeebrugge.

*Bunkrat både asfalt och diesel.

*Haft besättningsbyte. 6 på/6av. För många samtidigt, särskilt om de kommer från Filipinerna.

*Representerat för andra bigshottar i bolaget, och lunchat med dem.

*Haft Marpol-inspektion - samtidigt som ovanstående. (Marpol=Marine Pollution)

Nu får det räcka för idag.


Bad Cash Quartet - "Too Bored To Die"

6 kommentarer:

Lone på de sju haven sa...

Kul att du uppdaterat...... Äntligen..... om änn lite rörigt, kanske jag ska uppdatarera, tror jag kommer ihåg bättre men då är jag ju 89 dagar yngre änn dig oxå :OP

Anonym sa...

Tjena Peter, har ocksa rort pa mej lite grann! Var i ballast tankarna o krop pa ett av vara fartyg o konstaterade att jag nog varit dar oftare an ch off! Sen blev det intermediate survey i Port Everglades ett par dar, pa sonda' bar det av till Singapore, ska tomma lagenheten dar o lamna tillbaks nyckeln da kontraktet ar uppsagt. Ny vevaxel pa G i Curacao (annat fartyg) sa vi far val se hur mycket man hinner vara hemma med "Babsan" Ha de' Hasse W.

Anonym sa...

Hej igen Peter, du skrev att det fick racka for idag! Du fattar val att det inte kan galla for hela manaden! Sticker till S-ore imorr'n. Ha de'
Hasse W.

Anonym sa...

Hej Peter!

Som C/O JO brukade säga när man var trött och eländig.

"Trivs du på jobbet Egon"

:-))))))))))

Min avlösare har bokat läkare och tandläkare 3 dagar efter vi skulla lösa av :-((((

Jag har bestämt mig för att låta håret växa till jag får en vettig lön :-))))))) Jag undrar hur jag ser ut när jag går i pension?

Jag fick ett par bra foton när vi var i Europa.

http://www.flickr.com/photos/28913262@N03/

Vi får ta resten på telefon någon dag.

Segla lugnt

Egon

Anonym sa...

Hej Peter, hinner du hem till midsommar? Gar pa semester nu pa fredag o tar tva veckor ledigt, ska bli skont! Var over till Port Everglades for intermediate survey pa ett av vara fartyg, sen blev det en "halv" vecka pa kontoret sen 12 dar i Singapore sa nu nar man kom hem till original tid sa visste inte kroppen vad som var dag eller natt. Det borjar ordna sig nu men det verkar som "jet laggen" sitter i langre o langre med aren!. Vi hores vad det lider.
Hasse W.

Anonym sa...

Hej Peter, ser ut som du "ruttnat" pa att blogga! Har du min mejl adress sa skicka en rad. Barbara har svininfluensa sa det har jag nog med! Far se hur smittsamt det ar da jag ar "hemma" over helgen, har nu en lagenhet i Bergen som ar som en tidskapsel fran 70 talet (hyr moblerat) men annars sa ar det mycket battre an att bo pa hotell. Hores, Hasse W.