tisdag 28 april 2009

Uppdatering, del 1

Sedan förra inlägget för dryga månaden sedan har jag (utan någon speciell ordning):

*Ledsnat på att blogga rätt kapitalt. Det är är inte lätt att skriva något om ingenting händer. Vi får se om jag kanske kommer på bättre tankar igen.

*Satt på sommardäck på alla bilar som tillhör familjen. totalt 4 st, fast det kändes som jag bytte däck på varenda jävla bil i hela stor-Stockholm.

*Luftat hojen. Det var en lyckokänsla som hette duga. Det blev ca 15 mil med min moppekompis Hasse. Just denna dag var vi inte ensamma om att lufta hojarna. Det var en hel del ute i trafiken denna dag. Nu är detta ett tag sedan, och våren kommer allt närmare har jag hört. Men gött var det. Tyvärr hann jag bara med en luftning.

*Blivit blixtutkallad till båten. Nå, jag fick någon dag på mig. Det blev PrivatAir från Amsterdam till Houston, Tx. En 737:a med hela 44 (fyrtiofyra) sittplatser. Det är nog det lyxigaste jag kommer att få flyga under min livstid. 12 passagerare var vi ombord - så servicen blev därefter. Där fanns det minsann inte något att klaga på. Påmönstring i Galveston dagen efter.

*Brutit sönder min resväska med kofot och bräckjärn. Den var helt manglad vid ankomsten till USA, och bgivetvis kunde jag inte hämta den på bandet samtidigt som de andra 11 passagerarna - för jag, terroriststämplad som jag är, måste igenom en "Secondary Inspection" i Immigration. Det var antagligen då väskan fick sina törnar. Tilläggas kan att Securityn lyckades nog inte ta sig in i väskan.

*Spytt galla på United Shit of America. Fan, vad jag ogillar det där landet. Och ändå så skulle jag kunna tänka mig att åka på semester dit - men inte till någon hamnstad där man skall bråka med myndigheter. (En tur på Route 66 kan jag tänka mig, med lite avstickare - någon gång när jag fått lite distans till det hela).

*Fått hela 1,5 timmes avlösning. Det är lite för lite.

*Åkt från Galveston, Tx mot Brunswick, Ga, och passat på att driva i Golfströmmen ett dygn.

Nä, nu räcker det för idag. Jag fortsätter sedan. Nu är det Bedtime for Bonzo.

The Stranglers - Strange Little Girl

9 kommentarer:

Lone på de sju haven sa...

Skönt att du äntligen skrev något, fortsätt i samma stil :o)

Anonym sa...

Det var pa tiden, nu forvantar jag mig tatare uppdateringar om vad som hander pa de sju haven.
/bror

Anonym sa...

Kul att du börjat skriva igen. Man saknar ju lite info om vad som händer på de sju haven. Fortsätt i denna anda.

/Lotti

Blue Peter sa...

Ok folks. Lovar.
Jag skall skärpa mig.

Anonym sa...

Skönt att du är ute igen så man kan få lite härlig avkoppling med dina roliga och intressanta inlägg. /Wijk

P:son sa...

Yey! Läser visserligen alldeles för sent, men trevligt att se dig plita ner några ord. Höres någon dag n'r jag inte är på väg att somna. /P:som

TAZZE sa...

Då jag ämnar att embarkadera fartyget på Amerikansk mark kanske du kan ge några tips vad man inte ska göra eller försöka föra in"To the lovely countrie over there"

Anonym sa...

Hej Peter,

Tack för senast på tfn. Vi är nu mellan isbergen och Azorerna på på vägenn till BRH.

Halvtid igår :-)))

Jag har köpt ny camera i Galveston... det återstår att se om bilderna blir bättre :-)))

Döm själv

http://www.flickr.com/photos/28913262@N03/

Vi hörs på tfn någon dag

Ha de

Egon

FIDELI sa...

För kännedom:

"Vägen som kommunen glömde" blir i skrivande stund sopad!!!!!

Än är inte undrens tid förbi, trodde vi skulle få vänta till midsommar......

Tejk käär!!!!!