fredag 20 mars 2009

Tråååååkigt!!!

Ja, ni får ursäkta mig, men det händer liksom ingenting som är värt att skriva om. Fast det är skönt att det börjar bli vår nu - och om jag inte misstager mig så är det faktiskt vårdagjämning idag. Så nu kan man inte ens skylla på mörkret längre...
Norrköping i måndags och uträttade ärenden, och tittade på ytterligare ett nyfött litet underverk, en blivande Viggo.
Moster hade födelsedag i tisdags med middag på kvällen. Trevligt.
Västerås på onsdagen med lunch hos några släktingar. Gott och trevligt. Övningskörning både dit och hem med palten. Han blir bättre och bättre. Psykbryten kommer inte lika ofta nu som de gjorde i början. Fast det är en bit kvar innan han når målet, vågar jag påstå. Det tycker inte han - ända tills det är ett moment som går käpprätt åt fanders. Då kommer han till insikt (en liten stund). Vi får passa på att träna nu, för när jag åker blir det bara körskolan som kan hjälpa honom.

Phil Lynnot - "Solo In Soho"

11 kommentarer:

Anonym sa...

Var och såg"Män som hatar kvinnor"i lördags,den var verkligen sevärd.

Anonym sa...

Tjena Peter, sorry att vi inte var hemma men hoppas ovningskorningen gick bra och utan sykbryt! Det ar val som man sager malet ar ingenting vagen ar allt och det haller man ju med om som gammal sjoman! Sticker till Bergen imorr'n o ater pa onsdag. Vi kanske kan ses over en bit mat pa stan? Eller har du utegangsforbud!! Ha de' vi hores,
Hasse W.

Anonym sa...

Tråkigt!! Då är det väll skönt att det inte är så mycket kvar på semestern nu då.

Anonym sa...

Hej Peter,
ska vi ses over en bit mat nu på Freda'
Hasse W.

Anonym sa...

Tjena Peter, tacj for senast. Vad sager du om att ta ut hojen i helgen? Verkar bli skapligt vader pa Lordag, tankte tu ut o luft biken da. Ta nu o fatta "pennan" sa att din blogg inte "moglar"! Vi hores, Hasse W.

Anonym sa...

Tjenare Peter!

Jag får erkänna att det var ett tag sedan jag lästa i din blog, men som du skriver var första 6 veckorna av ledigheten tråkig på grund av vädret. Sedan vädret blev OK och allt skulle tas igen kom skrivandet i sista raden. Jag fick nya Datorn i fredags när vi kom till Göteborg, så än så länge har inget allvarligt inträffat :-)

På min senaste dator fanns ochså Northon, men det fuckade upp allt, så det har jag inte sakt OK till... jag funderar på andra antivirusprogram.

När åker du ut igen?

Någon har ritat vår kurs med kulspets!
DET ÄR OK OM DEN INTE LIGGER PÅ NORD ATLANTEN... :-(((

Hör av dig till CAP adressen eller min privata

egon.philipp@telia.com

Lite news eller spår finns på min fotosida.

http://www.flickr.com/photos/28913262@N03/

Egon

Anonym sa...

Tjena Peter, lite har val hant sen sista bloggen? Ta nu o fatta pennan och forara oss lite kul lasning igen!
Ha de'
Hasse W.

Anonym sa...

Skepp o hoj!
Instämmer med Hasse W. Vi i berghem saknar dina trevliga inlägg på bloggen. När du känner för det kan vi ta en tur med hojarna.

Vi hörs!

Mats A S

Unknown sa...

Tjenare Kapten Satan!
Long time no see!
Stora varma och hjärtliga gratulationer till giftermålet från familjen Kroon/Karlsson.
(Hittade Lones blogg först så vi har hälsat även där.) Härliga solbrända varma bilder. Vad har du för schema framöver, blir det någon segling för er i sommar? Skulle vara roligt att ses ngn gång. Ha det så gott!
Kramar Anna-Lena(gaddad och snart med mc, förhoppningsvis!)

Anonym sa...

Tjena Peter,
har du lagt av med att blogga? Kanns lite trist att inte lasa nagot nytt da man loggar pa din blogg. Du har val inget battre for dej an att forgylla vardagen for oss som inte har din poetiska adra i det skrivna ordet!
Hores Hasse.

Svea Mörk sa...

Navigáre necésse est, vívere non est necésse........

Pompeius