torsdag 5 mars 2009

Ny dator


Kanske blir det lite fler inlägg nu när jag äntligen begåvats med en egen dator. Det senaste året har varit lite halvjobbigt sedan min egen dator beslutade sig för att lämna in den blå.
Företaget har efter ca 6 månaders försening äntligen fått ut datorer till de behövande. Så nu försöker jag mest få datorn att fungera som jag vill - och det är inte det lättaste. Det var visst någon produktnyckel som saknades...
I helgen blir det dop. Lillebrors palt skall döpas, så de senaste dagarna har mest gått åt att försöka hitta någon bra doppresent. Och min palt blir gudfar. Undrar om han har förstått innebörden av detta åtagande.
Dopet blir i storkyrkan i Kalmar på lördag, så på fredag em blir det till att sätta sig i bilen med ungdomarna och ta sig söderut. Då skall även lillebror få tillbaka sina fartygsmodeller som han har haft i min bastu de senaste fem åren. Bilen blir överfull...
The Sparks - "Who Don't Like Kids"

3 kommentarer:

Lone på de sju haven sa...

Haha, ok så nu har du börjat städa i bastun, vad bra :o)

Anonym sa...

Hej Peter, synd att ni kommer att vara i Kalmar under helgen (inte for er men for mej) hade tankt att ni kunde komma over pa en tartbit o lite kaffe (fyllde ar i veckan) sen kanske det skulle bli nagot till kaffet ocksa! Vi hores, ha de o tank pa halkan! Hasse W.

Anonym sa...

Attans osis, Hasse.
Jag tar gärna en regncheck på detta om det går för sig.