onsdag 25 februari 2009

Lista igen (sorry)


ALLMÄNT...
Piercingar: Nej (om inte hålet i örat räknas, som suttit där sedan jag var 13)
Tatueringar: 2.
Längd: 180 cm.
Skostorlek: 41.
Hårfärg: Mörkbrun.
Är du kär i någon: Ja.
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ja.
Tänker du på självmord: Inte för egen del, men det finns ju en och annan som jag tycker borde praktisera detta.
Vilket shampoo använder du: Vafan? Vänta.... Herbal Essence.
Vilken parfym använder du: Möjligtvis rakvatten. Och då Issey Miyake, L'eau Dissey
Vad är du rädd för: Kommer jag aldrig att erkänna.
Gillar du att tvätta: Helt egalt, måste jag så måste jag...
Gillar du Berg-och-Dalbana: Ja. Det är faktiskt det allra roligaste med nöjesparker
SENASTE...
Film du hyrde: Ingen aning. Alldeles för länge sedan...
Film du köpte: Fick en gratis med Aftonbladet igår, men vad hette den då?
Låten du lyssnade på: Mercy, Duffy, på radio.
Låten du hade på hjärnan: Pokerface, Lady Gaga (skitjobbigt, jag vet. Inte riktigt min musik).
Låten du laddade ner: Kommer inte ihåg.
Personen du ringde: Eva på jobbet.
TV program du tittade på: House.
Personen du tänkte på: Sonen.

FAVORIT...
Mat: Beror på dag - Oxfilé, Pizza eller pasta...
Låt: Kan egentligen inte säga bara 1, men om jag måste så väljer jag just nu "Billie Jean", acoustic live med Chris Cornell (Yes, det är Michael Jacksons från början).
Sak att göra: Skapa något som jag efteråt känner mig stolt över.
Sport: Motorsport.
Dryck: Kaffe och Calvados.
Kläder: Jeans, T-shirt och en tröja.
Film: Ringen-trilogin var jäkligt mäktig på bio...
Bil: Aston Martin DB4 eller DB5, BRG med beige skinnklädsel och ekerfälgar med spinners.

ANTAL...
Gånger du varit kär: Jag har inte räknat.
Gånger ditt hjärta brustit: Brustit vet jag inte, men det har fått sig några törnar...
Hjärtan brustit på grund av dej: Vet ej.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Inte många.
Ärr du har på kroppen: Några här och där...
SENASTE...
Bok du läste: Borta för alltid av Harlan Coben.
Senaste personen du fick mail av: Min avlösare, Mr R.
Personen du fick brev av: Min bror.
Personen du fick sms av: Kusin Vitamin.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Någon vecka sedan...

ÖVRIGT...
Vad har du gjort idag: Nyårsmönstrat besättningen på HD-färjan.
Var det kul: Nja, inte mycket.
Hur tidigt stiger du upp: Runt halvsju, i veckorna.
Gillar du att slåss: Nej, verkligen inte.
Vad ska du göra ikväll: Middag och TV.
Är du seriös: Ja, men man behöver inte vara allvarlig för det.
Vad är du allergisk mot: Inget, vad jag vet.
Var har du ont: Högerarmen.
Använder du hårspray: Nej.
Kan du stå på händer: Nej.
Favorit serie: Overhaulin'

ÖVRIGT MER...
Salt eller socker: Var sak har sin plats.
Gillar du ketchup: På vissa saker, ja.
Är du glad nu: Jovars.
Var du glad igår: Ja.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja.
Vad dansar du till: Jag har råd att stå i baren, behöver inte dansa.
Stockholm är: En fin stad.
Göteborg är: Som katten; Man vet att den finns där men man bryr sig inte.
Kan du sjunga: För all del, men man är ju ingen Elvis direkt.
Mer värt än guld: Diamanter.
Spaghetti eller makaroner: Spaghetti.
Ett land jag helst vill besöka: Hela jämrans Sydamerika.
Ska bli skoj: Ingen aning.
Ska inte bli skoj: Mycket.
Sparar till: Ett nytt badrum.
Väntar på: Våren.
Pålägg som gäller: Salami (för tillfället).
Dagens dryck: Kaffe.


Nick Cave & The Bad Seeds - "The Curse Of Millhaven"

4 kommentarer:

Lone på de sju haven sa...

detta var en jäddrans lång lista...Inte mycket jag inte redan viste :oP

Anonym sa...

HA HA Jo det är skönt när man kommit så långt att man har råd att stå i baren och slipper dansa.

Lone på de sju haven sa...

Haha, du tycker ju om att dansa ju :oP

Anonym sa...

Ligger i Bristol Lör-Mån så på lördag kväll ska jag stå i baren ett tag sen blir det nog till att sitta resten av kvällen!!!!Ska även ligga i Malmö helgen efter,men kostnadsutvecklingen i sverige är för hög för en fattig maskinarbetare.