torsdag 19 februari 2009

Män som hatar kvinnor


Idag är en dag med mycket (i min uppstressade tillvaro - HA!) på agendan; En gammal arbetskamrat hörde av sig och vi kom överens om en lunch i stan idag. För att förgylla lunchen ytterligare kontaktades en tredje gammal arbetskamrat, så detta kan ju egentligen sluta hur som helst. 3 st lediga sjömän som träffas och är lediga. Oj, oj!
Nu har jag dock lovat min bättre hälft att det inte skall bli några excesser då vi skall på bio i kväll. Förhandsvisning på filmen alla väntar på: Män som hatar kvinnor. Det är bra att ha en fru på Kodak, vill jag lova.
Och när jag ändå tänker efter så visar det sig att detta blir första gången sedan vi kom hem som vi skall in till stan.
Iggy & The Stooges - "Tight Pants"

4 kommentarer:

Lone på de sju haven sa...

Hmmm, hoppas inte det bara är för att jag jobbar på Kodak som du tycker om mig :oP

Anonym sa...

Hej, hur var filmen? Boken ar skitbra sa det kan vara svart att fylla "skorna" om man sager sa. Kommer ut pa "sea trial" imorgon och om allt funkar sa kommer man att ligga pa stranden pa sondag o bara slappa. Flyget hem gar pa mandag kvall sa troligen ligger man o steker sig pa mandag ocksa! Ha de' vi hores, Hasse W.

Anonym sa...

Det blev en god lunch trevlig lunch.
Kul att ses. :D

Höres

/Maggan

Anonym sa...

Ja du, "sea trail" med vevhus explosion var ju inte muntert precis! 10'ans kolv skar och det blev en s.k. "blow by" och da small det!! Chiefen fick nog byta kalsingar da han stod bredvid maskin da det hande. Bogsering in igen, kollade vad som gatt fel och dan darpa sa stack vi ut pa nytt! Denna gang funkade allt som det borde o hon blev levererad tillbaks till chartern igar eftermiddag. Sa idag har man tagit det lungt och stekt sig pa stranden. Kommer hem i morr'n eftermiddag. Vi hores, Hasse.