torsdag 5 februari 2009

Övningskörning


Det var många år sedan man själv satt och blev instruerad av farsgubben i bilkörningens ädla konst. Temperamentet går uppenbarligen i arv, men jag kommer inte ihåg att jag hoppade ur bilen och lämnade den mitt i en backe när jag hade fått tjuvstopp. Det gör palten. Lite intressant med tanke på att det inte är helt lätt att starta i backe. Särskilt inte dessa backarsom vi tränar i. Men det går bättre och bättre. Snart blir palten en sådan där trafikfara som alla ungdomar mellan 18-24 är när de skall imponera på kompisarna.
Själv körde jag som en gud redan dagen efter lappen. Oj, vad man har fegat till sig under åren som gått.
Och priset skall vi bara inte tala om. Mitt körkort kostade 600 riksdaler. 225:- för körkortsunderlaget och 375:- för Gillingebanan. Åsså soppan och slitaget på mamsen och pappsens gamla Taunus (Då var den inte gammal, men den blev...). Fast det räknas inte.
Idag är man uppe i över 600 innan man ens har satt sig bakom ratten för första gången. Och kurser hit och ansökningar dit och fan vet allt.
Jim Steinmann - "Out Of The Frying Pan (And In To The Fire)"

9 kommentarer:

Lone på de sju haven sa...

Det där med att du kör som en Gud... Kanske i din lilla värld :oP

Anonym sa...

Har du ingen sån där el-handbroms i Passaten? En sån gör det ju bus enkelt ett starta i backe. Men jo, jag vet! Det är fusk!

Lone på de sju haven sa...

Hmm, du bara fuskar du Robban :o) Kul att du har varit inne... Tyvärr kan du ju inte läsa vad du har gjort under dagarna :oP

Anonym sa...

Lika bra att jag också kommenterar så har snart hela managementet på Doncan varit här.Jag har el-handbroms,väldigt bra när man är 50+.Lone:Idag regnar det men det är 28,8gr i poolen så nu ska jag gå och simma mina 200m.Bulten:nu är det bara 5 veckor och 3 dagar kvar av friheten.
Musik:The Proclaimers"I,m gonna be"

FIDELI sa...

apropå ngt helt annat; Peter Du som orkar hålla på att smurfa omkring på nätet, kan Du kanske hålla gluggarna öppna efter stift till pennan, har även en Mont Blanc reservoar som skulle behöva ink. Kikade runt lite i går kväll men orka........
mange tack på förhanden
Fideli

Lone på de sju haven sa...

Tack för informationen Tazze :o) Om man skulle ta en tur ut och följa med ett par dagar :oP
I kväll ska jag ut, vill du att jag ta en whiskey eller två åt dig??? :o)

Anonym sa...

Har påven rolig mössa
Skiter björnen i skogen
Sover Dolly Parton på rygg
Tror spiken att alla kallar han för bulten

Lone på de sju haven sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lone på de sju haven sa...

Oki tror jag förstår, allra helst sista meningen:oP Även att det antagligen inte räcker med en eller två whiskey om det inte rör sig om flaskor :oP