torsdag 29 maj 2008

Vagnparken 2

Honda Pal. Denna köpte jag i Japan -99, begagnad redan då. Otrimmad, och försäkrad.

Hela stan kryllar av poliser på grund av Irak-konferensen. Det står till och med snutar på gångbron här nere i centrum. Hit kommer ju inte polisen ens om det är ett rån. Detta är med andra ord en utmärkt dag att bryta mot trafikreglerna.

Tyvärr måste jag till Lapplands Väsby i alla fall, för sambon jobbar på Infra City, och hennes parkering är konfiskerad under konferensen. Det blir att både skjutsa henne till jobbet och hämta henne vid dagens slut. Ett elände är vad det är.

Det känns lite som om de hade kunnat lägga konferensen på Ishotellet i Jukkasjärvi eller något liknande, så hade de inte stört mig och min dyrbara lediga tid. Dessutom får jag den stora äran att betala för det med mina skattepengar. Lyckliga mig. Jag känner mig så tacksam.

John Hiatt - "I got a gun" i bakgrunden

Inga kommentarer: