fredag 17 oktober 2008

Sorry

Det händer inte så mycket just nu som är värt att dela med sig av.
Sedan senaste inlägget är jag fortfarande förkyld, och gör inte sådär jättemycket för att kurera mig. Host, snyt och slem.
Jag var i alla fall till Norrköping (eller Skärblacka) förra helgen. I Skärblacka finns det ett hus med en skylt på där det står "BLACKA BO". Jag tror att det är den lokala bostadsförmedlingen, men vet inte säkert - och är dessutom ointresserad av vad det egentligen är. Dock får skylten alltid mig att tänka på Just D: Stakka Bo - Blacka Bo - Stakka Bo - Blacka Bo etc.
I ett anfall av kreativitet slängde jag ut badkaret och monterade in en duschkabin i stället, och genast infinner sig frågan: Varför gjorde jag inte detta för fem år sedan?

Jane - "All my friends" i bakgrunden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Peter, tack for hjalpen med mast o båt. Sitter på St Maarten och pustar ut efter orkanen som kom 6 timmar efter att jag kimmit hit. Båten hade redan lamnat on nar jag satt på flyget så nu ska jag forsoka "komma ikapp" pa Martenique istallet. Sltitigt att vara på resande fot! Vi hores, ha de' Hasse W.

P:son sa...

För att du kommer sakna att ligga och lata sig i det varma vattnet efter att varit ute och skottat snö i en timme, eller efter den där två timmars höstpromeaden, eller kanske bara för att man känner sig ruggig och förkyld och tycker att ett varmt bad, ett glas Boulard i handen (med en del i magen) och lite sympatisk musik gör att livet är allt bra uthärdligt.