tisdag 22 april 2008

Djävulsbilen...

Hade jag haft en kamera så skulle jag ha lagt upp en bild på stålhingsten här. Men nu har jag inte det så ni får nöja er med en beskrivning: Blekgul Volvo 240 -84 med mer rost än färg. Går som en klocka. Man behöver inte oroa sig för parkeringsskador när man är ute med henne för alla andra är mer rädda om sin bil än jag om min. Djävulsbilen kommer av nummerplåten: DJL...

...får hänga med ett år till. En enda 2a (styrled). Det betyder att jag slipper investera surt förfärvade pengar på ett nytt åkdon. Jag som var helt beredd på att hon skulle få sin dödsdom. Tanken var att om bilprovningen bara godkände henne på rosten, så skulle man kunna fixa resten och åka ett år till - och så blev det. YES!

Kate Bush - "Babooshka" i bakgrunden

1 kommentar:

Anonym sa...

Later bra att bilen gick igenom.
Da kanske man kan fa tillbaka lite......