fredag 4 april 2008

Töntquiz - 60 Frågor

1. Hur gammal är du om fem år?
För gammal… Hjälp!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Klockan är kvart i 11 på förmiddagen, och jag är på jobbet. Ingen!

3. Hur lång är du?
180 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Seraphim Falls.

5. Vem ringde du senast?
Min flickvän. Hon hade inte tid att prata.

6. Vem ringde dig senast?
Min flickvän.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
For tourism info & help, call Touristline at 18007362000 or visit S’pore Visitors Centre. Roaming call charges apply. Brought to you by S’pore Tourism Board.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa. Alltid.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta, men bara mor i livet.

10. När såg du senast din mamma?
I Januari.

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna.

12. När vaknade du i dag?
6-tiden.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Fairytale of New York, Pouges.

14. Vilken är din favoritplats?
Soffan.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Sista.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Keine anung!

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Krabbor i hallen.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Nån pinsamhet i nån film som jag nyligen sett.

19. Hur stor är din säng?
Hemma 160x200, på jobbet 105x200.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Täcke på…

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Tre och jag använder allihop.

23. Hur många landskap har du bott i?
Tre: Uppland, Småland och Ångermanland.

24. Vilka städer har du bott i?
Stockholm, Kalmar, Örnsköldsvik och tebax till Tjockhult igen.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Pisstofflor.

26. Är du social?
För det mesta.

27. Vilken är din favoritglass?
88:an.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Jag är inte så förtjust i efterrätter. Jag är mer förrättsmänniska.

29. Tycker du om kinamat?
4 små rätter är aldrig fel – bara det inte blir för ofta.

30. Tycker du om kaffe?
Skulle inte överleva utan… minst 3 koppar till frukost.

31. Vad dricker du till frukost?
Se föregående fråga.

32. Sover du på någon särskild sida?
Alla sidor… snurrar som en propeller och vaknar helt insnärjd i lakanen.

33. Kan du spela poker?
Ja, men spelar aldrig! Never!

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ehhh... Ja.

35. Är du en beroendemänniska?
Beroende av vaddå?.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, eller kanske… inte säker.

37. Vill du ha barn?
Aldrig. Börjar äntligen skåda ljuset i slutet av tunneln.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska så klart, och lite danska och norska. Och tyska och franska (men det är inget att skryta med).

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nix.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Hallå… sjöman…

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Sprit!

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Har inte sett på tv sedan i början av januari, så jag har ingen aning.

44. Kan du rulla med tungan?
Du skulle bara veta vad jag kan göra med min tunga.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Oj…svår fråga…

46. Sover du med gosedjur?
Nix.

47. Vad har du för ringsignal?
Nokia explodes (på min Ericsson… :o)

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nej.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En pärm (SERS)

50. Flirtar du mycket?
Det gör jag nog… när jag har chansen.

51. Kan du byta olja på bilen?
Ja, men jag gör det inte.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Oh yes! Klarat lappen med blotta förskräckelsen hehe…

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Patricia Cornwell – Porträtt av en mördare (om Jack Uppskäraren).

54. Läser du dagstidningen?
När jag kan.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

56. Dansar du i bilen?
Que?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Måste ha varit Bandit, Rockklassiker eller Rix FM för ca 3 månader sedan.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Företagets organisationsnummer.

59. När var du i kyrkan senast?
Några år sedan.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Lasse Petersson.


Gary Moore - "Empty rooms" i bakgrunden

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ytterligare en fråga:

Vad använde du som måltavla vid luftgevärsskytte när inget annat fanns att tilgå?

Jonte Jet

Anonym sa...

Ha ha!
Ok, jag erkänner... morsans underkläder

Den där Wiberg sa...

Jag funderar bara på ....

Varför är jag inte fövånad ?

;-)

Hoppas allt är bra därute, ni ser ju onekligen ut som ni lider alla helvetes kval där, (tröjan i handen, brunbränd i det vackra vädret och en splirrans ny görnskinande skorsten) ;-)

Ha det godis gubbe så hörs vi.

Anonym sa...

Hur var Cornwell-boken? Jag läste ett antal Scarpetta, men tröttnade när hon blev för über.

Dessutom var du kyrkan i höstas, i Ängelsberg.

Anonym sa...

Scarpetta är lite über, håller med.
Här har Cornwell bestämt sig för att det är ngn som skall ha skulden för morden, och hon lyckas peka ut ngn stackare.
Det är ju lite svårt att försvara sig så här långt efteråt, och kanske hitta bevis och inte bara indicier.
Hyfsad flykt några timmar...

Anonym sa...

Hade helt förträngt Ängelsberg... men det får stå. Läser ngn kommentarerna så får de uppdaterat svar, annars får de leva i ovisshet.