torsdag 3 april 2008

Frispel och delfiner

Vissa solar mer än andra...


Nu börjar båten återfå ursprungsfärgerna. Skorstenen är snart färdigmålad. En liten kul incident inträffade i eftermiddags, när Överstyrman ringer och ber mig komma upp på bryggan:


- Jag måste bort till skortstenen.


-Jaha...?


-Grabbarna har fått frispel. De håller på att måla allting grönt.


En av gubbarna tänkte inte på att det bara är ett grönt bälte på skorstenen, utan satte igång att helmåla. Han hann inte så väldigt långt innan Överstyrman fick stopp på honom.


Vi har faktiskt inte retat honom alls för detta, för han skäms som en hund.


Jag låtsas inte ens om att jag vet om det.


När Överstyrman gick akteröver passade jag på att "utkika" lite, och ser då äntligen resans första delfiner. Ett 50-tal hoppade och lekte i svallet. Jag vet inte varför, men man blir alltid glad av att se dem.





Die Toten Hosen - "Cocaine In My Brain" i bakgrunden

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får ha kameran redo.Hade ju varit kul om man hade fått se de fina djuren:)