söndag 13 april 2008

Marlboro Country

Båtar till ankars i Great Bitter Lake.

Då var det återigen dags för passage av detta krondike. I vanlig ordning kommer alla mina fördomar om araber upp till ytan. Dessvärre är det inga fördomar utan ett krasst konstaterande att människor är olika. Vad som förvånar mig är att de lyckades med konststycket att bygga Pyramiderna med stort P. Det här är ju liksom inte mer än en jättelik sandöken befolkat med ett gäng parasiter. Hur kunde man uppbåda såpass mycket folk som behövs för att bygga någonting sådant?

Nog gnällt för stunden. Klockan är faktiskt bara 0600 på morgonen och vi har precis börjat transiten (Som vanligt skall man totalt ignorera tiden för inlägget, för den stämmer INTE!). Det finns nog tid för att mitt humör skall nå absolut bottenläge innan dagen är över. Jag hade tänkt mig att det skulle gå åt mindre mutor denna transit än på sydgående, men en jävligt närig kanalinspektör såg till att förse sig. Hur fan blir man av med dem?


Lars Demian - "Kung Keops pyramid" i bakgrunden

Inga kommentarer: