lördag 12 april 2008

Suez Anchorage

Hade inte jag varit så jävla klantig så hade ni fått en betydligt roligare bild, men nu får ni inte det för jag lyckades att deleta hela foldern med bilder jag skulle använda.


Sjöresan närmar sig sitt slut. Den höll på att bli lite längre. Igår kväll blev det fel på nån bränslepump eller något sådant på vår huvudmaskin. Vad vet jag? Jag är nautiker och inte maskinist och helt ointresserad av att meka och skruva. Gubbarna i maskin höll på hela kvällen och inte förrän vid 2230-tiden var vi "up and running" igen. Helt bra är det fortfarande inte. Det läcker lite fortfarande, men det får de ta i kväll när vi har ankrat. Det är nog det säkraste, för man vill ju inte missa konvojen - särskilt inte när hamnen efter (Piraeus) är avmönstringshamn.

Nightwish - "Beauty Of The Beast" i bakgrunden

Inga kommentarer: