fredag 21 mars 2008

Påsk

Ja, det är det kom jag på alldeles nyss. Nu firar man väl kanske inte på långfredagen, men på påskafton brukar det vara lite fest och glam. det är bara det att då är det arbete hela långa dagen.
I shintoisternas förlovade land verkar man inte bry sig om påsken så mycket. då är det lite värre för våra arbetskamrater från Filipinerna, för de är ganska religiösa av sig.
De tyckte inte att man skulle jobba idag, på långfredagen, för det betyder otur... Som om det skulle spela någon roll... för här ombord finns det bara en riktning - och det är uppåt, bättre och helare.
Eftersom hela världen verkar veta att vi tappade ankaret igår räknar vi med besök av Japanska Coast-Guarden i morgon. Gubbarna har slitit hela dagen med att få ankarspelet att fungera, och bara för en liten stund sedan så provade vi. Och det fungerade! Yes! Nu kan de få komma hur mycket de vill i morgon, så skall vi visa dem...

Pink Floyd - "Interstellar overdrive" i bakgrunden

2 kommentarer:

Den där Wiberg sa...

Hela världen hade antagligen inte vetat något om ankarspelet om kapten på båten inte talat om det på det absolut största forumet man kan hitta, det där lilla placet i cybervärlden, vi hackers föredrar att kalla nätet, mer känt som Internet för de mindre oinvigda.
Dock är de flesta nog tillräckligt invigda att redan veta detta.
Annars hade oddsen varit små att de överhuvudtaget hade hittat hit. Nu känns det som det är något annat som pratar än jag, detta kallas för öl, något som min herre enligt egen utsago är otrränad på.
Men min käre vän, det tar vi ett hårt träningspass på när du kommer hem igen...

PS.
Tanterna hälsar med en liten skål och någon konstig form av "klapp på axeln" tjofjes... du fattar va?

Ha det underbart...

Anonym sa...

Jag maste kolla om det har funkar pa min dator.