torsdag 13 mars 2008

Överlast... NOT!


Överstyrman borde få sparken - Han hade ju kunnat få plats med 2 bilar till på bryggvingarna



När vi var i Singapore för någon vecka sedan var jag iland för första gången på 6 veckor. Chiefen (Robert) och jag tog oss raskt till Raffles Hotel och inmundigade varsin Singapore Sling. Sedan passade vi på att skräpa ner lite också, på enda stället i Singapore där man inte får böter... På Raffles Longbar är det kutym att skala jordnötter och slänga skalen på golvet. Mot kvällningen brukar det ligga drivor av jordnötskal på golvet.
Jag tänkte även passa på att köpa mig en liten souvernir - en kaffemugg med Rafflelogga. Jag har en hemma sedan förra gången jag var där, så det börjar bli dags att skaffa en till.
Då har de slutat med försäljningen av dessa. De hade sådana där vanliga muggar, men de var inget snygga, så det fick vara. det blev mer pengar att spendera i longbaren i stället.
Led Zeppelin - "Your Time Is Gonna Come" i bakgrunden

Inga kommentarer: