fredag 28 mars 2008

South China Sea

Fredagskväll i stugan, och ganska lugnt i mailen. Nåja, hemma i Svedala är klockan inte 1700 än och då brukar ju de flesta skrivbord ha städats för helgen. Det är någon timme kvar. Jag bävar.
Jag har noterat att inläggen som jag postar får en tidsangivelse som inte stämmer med min verklighet. Jag vet inte vilken tidzon som används. I går brassade vi klockan 1 timme back och idag har jag känt mig helt jet-laggad.
I morgon blir en lyxdag: crepes till frukost, tacos till lunch och BBQ på kvällen. Detta ser hela besättningen fram emot. Och nu har vattentemperaturen stigit till +26° så det får väl bli ett dopp i poolen oxå.

Patti Smith - "Rock n' Roll Nigger" i bakgrunden

3 kommentarer:

Den där Wiberg sa...

Att tidsangivelsen inte stämmer beror nog mest på lite olika saker.

Tidsangivelsen ligger hos servern och du själv kan ställa in vilken GMT som du ligger på.

Om du har ställt in en och befinner dig på en annan kan det bli lite knas.

Den där Wiberg sa...

Tex. nu står det att jag lagt mitt inlägg 02:27, när det i själva verket är 11:27.

Kolla i dina inställningar (för bloggen) och ställ in svensk tid eller så.

Anonym sa...

Svensk vintertidtid på datorn, UTC på servern och fan vet vad de har i Oslo och Stockholm där allt länkas.
Skiter i det