tisdag 18 mars 2008

Väder

Så här dåligt är vädret INTE! Jag hittade bilden i arkivet och kände att jag ville dela med mig. Vi har SSE 8-9 B för tillfället, och regn, och kanske 5-6 m vågor. Hon rör på sig...

En av mina företrädare har beställt en kontorsstol med hjul. Tacksamt i vanliga fall när vädret är lite lugnare, men just nu är det mest problem att stanna kvar framför datorn. Stolen har en förmåga att vilja rulla över till andra sidan kontoret och stanna där. Fattar inte. Den hade ju lika gärna kunnat rulla hitåt i stället, så hade jag kunnat arbeta med bägge händerna och inte behövt hålla krampaktigt tag i skrivbordskanten med ena handen och jobba med den andra.
Det finns visdomsord angående väder: "En hand för dig själv och en hand för fartyget." Jag trodde inte att de visdomsorden var applicerbara framför datorn - men så är det.
Electric Light Orchestra - "Telephone Line" i bakgrunden

Inga kommentarer: