måndag 26 januari 2009

Hemma igen i den bistra verkligheten

Bistert, mörkt, och deprimerande. Regn och snöslask.
Och fullkomligt jet-laggad.
Hemma på södagsaftonen, och kära mor hade förbarmat sig över oss, och lagat mat. Men med magen full av flygplansmat orkade jag bara förrätten.
Somnade vid 10-tiden på kvällen och vaknade igen vid 2. Kunde inte somna om. Nu är klockan halvsex på kvällen, så det börjar kännas i kroppen. Dessutom 8 timmars tidsskillnad mellan Nippon och Thule. Hä ä såmm bar' å bit ihop. Det går väl över. Men just nu är jag mest less.
Åsså skall man börja tänka på vad man skall ha till lunch och middag. Det är onekligen lättare på båten - då kan man bara komma med en önskan och är kocken på humör och har ingridienserna så fixar han det. Här måste man liksom åka och handla själv.
Dagens inköp på saker som måste fyllas på i förråden gick på dryga 3000 svenska träpengar. Det är ju inte klokt.

Lillasyster - "Umbrella"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Peter,
ja du att laga maten o stada osv ar ju inte kul men du hade val gift dej ;-) Skamt asido, ar ju ochksa en "stadgad" man nufortiden och har lart mej att konsrollerna inte ar som forr! Sitter fortfarande pa balkongen med ett glas vitt vi och tittar pa solnedgangen har pa Curacao. Ska bli skont att lamna "on" i slutet pa vckan! Vi hores da jag kommit "hem". Ha de' Hasse W.

KungenAvPeking sa...

Hehe...

Välkommen hem till "The Real Life - Nording edition"!

Låter ärligt talat som att man blir LIIIITE bortskämd på fartyget (Får jag följa med nästa resa??? ;)

/Björn

Anonym sa...

Om det nu är så svårt hemma kan du ju alltid åka tillbaka hit.Vi fryser också ar....t av oss i NGO det är +3 nu på morgonen.Fick taxibiljetter av agenten,så vem vet det kanske blir"Hålet i väggen"i kväll.Läste i Sax-Pressen att det är 35gr i Melbourne.Hälsa
"The Lone Ranger"från mig.P&K

Anonym sa...

Jag är uppväxt i Bålsta, inte mycket bättre det...Bålsta, Bro, K-sängen, Kallhäll, sorry men det är riktiga hålor!!