torsdag 8 januari 2009

Port Kembla


My God! Vilken deprimerande hamn. Det enda som fanns att titta på var södra halvklotets största stålverk. Men malmhögar och slagghögar om vartannat gör inte mig lycklig i alla fall. Till för bara något år sedan gick båtarna på Sydney. Då låg de mitt i smeten, med operahuset och Sydney Harbourbridge som grannar och bara 10 minuters promenad till King's cross. Slut på det! Så långt bort från civilisationen som möjligt är mottot, och nu tar det 1 1/2 - 2 timmar med bil in til Sydney.
Som tur var är en gammal bekant Portcaptain där, och han skjutsade oss in till Wollongong, där min nyblivna hustrus lokalsinne sedan fick ut oss på en promenad i någon timme innan vi kom rätt igen. Det värsta var att jag visste att det skulle bli på detta vis - men gjorde inget åt saken.
Hur som helst, det är skönt att komma ifrån båten en stund.
nästa hamn blir Brisbane innan vi åter kan inta Deep-Sea Mode.
Guns' n' Roses - "My Michelle"

5 kommentarer:

Den där Wiberg sa...

Det välkända lokalsinnet, undrar var det kommer ifrån... Kan det vara ett släktdrag kanske?

Nej Käre bror, jag vet att du läser detta och tror att jag menar dig, men det är nog mer gamla moderskapet jag syftar på ;-)

Anonym sa...

Hej Peter och Lone

Vi vill gratulera er ett par dagar försent.

Jonas, Anna, Olof och Malin

Puss Puss

FIDELI sa...

Vill härmed framföra ett stort
G R A T T I S ! ! ! ! ! !
Ja Du Peter, nu är Du fast; jag säger som Groucho:
"Den make som vill ha ett lyckligt äktenskap måste lära sig att hålla munnen stängd och checkhäftet öppet"
Hälsa fru Nording
Klem fra Klanen Jakobsson

Anonym sa...

Tack =O) så hemskt mycket både klanen Persson och Jakobsson)

Anonym sa...

citat: "Det värsta var att jag visste att det skulle bli på detta vis - men gjorde inget åt saken."

Märker att du redan anpassat dig som äkta make.. Du får vänja dig med att vi män vet bäst - problemet är att vi alltid hamnar i underläge..

/Wijk
Gift sedan -96