torsdag 11 september 2008

Höst

Regntunga skyar

Fortfarande jet-laggad. Känns som om jag kommer att förbli i detta vegetativa stadium hur länge som helst. Ryktena säger att det har regnat sedan början på augusti, med någon dags undantag. Jag tror på det. Min nyanlagda lilla gräsplätt från i våras ser ut som ungskog. Det går ju liksom inte att klippa i ett träsk. Usch vad deprimerande.

Så för att trösta oss lite spontanbeställde sambon och jag en resa till Barcelona. Där är det i alla fall varmt. 27:e bär det av.

Patti Smith - "My Madrigal" i bakgrunden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade du stanna ombord som jag bad dej om hade fått grill middag idag.
Väder...ja så där 30gr i luften 28 i poolen,vacker röd solnedgång,kalla DUVEL(dom sista)bra musik.I dag är det inte svårt att vara sjöman.Sköt om dej,gå nu inte och drunkna i rosenrabbaten

Blue Peter sa...

Här hemma blir det inget grillat - om man inte är beredd på att förfrysa sig samtidigt. I aint gjord för kallt klimat. Brrr!