måndag 1 september 2008

Klämda från två håll...

Gustav till vänster och Hanna till höger. Mitt emellan kommer vi farande.

Det mesta som intresserar oss ombord just nu är stormarna i vår närhet. Fan, med lite tur kommer vi undan med blotta förskräckelsen. Just nu pratar alla om Gustav, men hon (!) skall förhoppningsvis blåst bort när vi kommer. Tycker lite synd om folket i sydstaterna, men det är bara att hoppas att de amerikanska myndigheterna sköter det bättre denna gång än vad de gjorde med Katrina.
Hanna är vårt problem. Hon verkar ligga och avvakta och bara vänta på att sätta fart. Vi kommer in i NE Prov. Ch. i kväll, och sedan skall det förhoppningsvis gå vägen. Vi går snabbare än henne. Det blir i alla fall ingen sjögång att prata om, om vi kommer in mellan öarna. Vi Vinden räcker nog till ändå...
Bilden snodde jag från Nasa's hemsida i bmp-format, men vill inte förstöra den med att visa var vi är. Vi befinner oss dock till höger om det ljusblå området mitt på bilden.
Då vi fortfarande befinner oss i utkanten så lider vi inte nämnvärt ännu, en lätt rullning på 5°-8°, fortfarande relativt soligt. +29,4° i vattnet och lite mer i luften. Hade det inte varit för orosmolnen i horisonten (häpp!) hade detta varit shipping när det är som bäst.
Yes - "Our Song" i bakgrunden

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör ont i magen att veta att ni är där mitt emellan de där två snurrerna..... :o( Hur lugn du än låter när du bloggar så är jag inte så säker på att du är det i verkligheten, vill ha hem dig där de vanliga höst stormarna är på väg :o)

Puss och du vet att klockan är mellan 9 o 11 här hemma nu ;o)

Anonym sa...

Hmmm.... åt tidsangivelsen lämnar jag inga kommentarer. kl är 23 här.

Anonym sa...

Vi håller tummmarna för er alla :)