söndag 31 augusti 2008

Bermuda


Fan, man vet inte riktigt vart man skall ta vägen. Hon är lite velig, den kära Hanna. Olika rapporter varje gång med forecasts som velar lika mycket som Hanna. Snabbt eller sakta? Det hållet eller det? Och hemma är det helg. Med mina tämligen mediokra meteorologikunskaper blir det i bästa fall en bra gissning. Dessutom befinner sig fartyget just nu i vad som mest är känt som Bermuda-triangeln, så skulle mina rapporter helt plötsligt sluta komma kan ni, kära läsare, kanske börja undra... I mina ögon är det mest vidkepelse - men man vet ju inte.
Uppdatering på gårdagens grillfest: Det blev Shiraz, Lindeman's Bin 50 till köttet.
Kvällen avslutades med en klassiker i DVD'n: The last waltz (på hög volym).
Nu är det månadsslut igen och söndag (Ägg och Bacon till frukost - lesslesslesslessless) som socker på toppen. Det betyder som alla vet som följer min blogg att det är dags för redovisning och löner. Inte skoj, så medan ni gottar er i soffan därhemma så svettas jag med räkenskaper, och det är inte min starkaste sida.
Graham Parker - "3 Martini Lunch" i bakgrunden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Se till att hålla dig ifrån de där båda orkanerna så du kommer hem helskinnad :o)

Anonym sa...

lägg till mej på lönelistan.M.V.H Dan