torsdag 14 augusti 2008

Kotka


Helikoptrar på laddning


Myyycket lång dag. Förtöjda kl 01:00, och redan då börjar folket komma ombord. Sjöfartsverket var det ju redan planerat för, så det var inga problem, men de andra service-firmorna stod också på kajen och ville komma ombord. Jag hade ju trott i min enfald att de skulle dyka upp på morgonkvisten, men ack vad jag bedrog mig. Det blev sent...

Sedan blev det tidigt. Nu är det snart sent igen, och vi skall avgå om någon timme - så senare lär det bli innan man får inta ryggläge i kojen. För i morgon blir det tidigt igen.

Det mesta har i alla fall gått bra. Något mindre debacle har ju inträffat, och som gott råd kan jag med en ny erfarenhet i bagaget bara säga: Ta inte ut kocken i brandstationen.

Givetvis hade yours truly glömt en firma i all stress och på 10 minuter hade jag lyckats få tag på dem och beställt service redan till i morgon i Hangö (Hanko på finska). Ytterligare 10 minuter senare hade servicen flyttats från Hangö via Bremerhaven till Göteborg, och där känns det bäst att få ombord dem.
De andra servicefirmorna var inte uppdaterade om sin arbetsbeskrivning och en del tid togs i anspråk för korrespondens med inblandade från land innan det blev som det skulle från början.
Bryggan ser ut som ett slagfält; skott nedrivna, takpaneler borta, kabelhärvor på durken och hål i instrumentkonsollerna. De har lovat att det skall vara färdigt till avgången. Fan tro't.
Led Zeppelin - "D'yer Mak'er" i bakgrunden

Inga kommentarer: