söndag 10 augusti 2008

Knocke-Heist

Kallo, Antwerpen

Zeebrugge är inte sådär vansinnigt spännande, och vill man ha det trevligt så tar man taxin därifrån. Så det gjorde vi. Tog taxin därifrån, alltså. Sambon, Överstyrman och yours truly förärade orten Knocke-Heist med vår närvaro.
Knocke-Heist ligger lite ostvart om Zeebrugge efter södra flodstranden. Hotell efter hotell vid waterfronten - och många trevliga restauranger. Tyvärr var vädret inte det bästa idag heller så de milslånga sandstränderna låg mer eller mindre öde. Någon enstaka belgare trotsade vädret och utövade Kite-surfing, men det såg mest kallt ut. Själva satt vi inne på en mycket trevlig italiensk restaurang och åt och glömde arbetet och båten i några timmar.

The Beatles - "Come Together" i bakgrunden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fem dagar till Marlboro Country. VSAT gillar tydligen inte att ha satteliten i zenit, min lade av några timmar idag. Jag blev trött på ski... och tog en nap. Sedan fungerade det igen. Rör inget så händer inget.
Hoppas det blev en Calvados till efterretten!
Jag mönstrar av när vi passerar Apberget. 2½ timma hem med bil sedan blir det bästa Cavan och en Calos Imperial...jag längtar!

Anonym sa...

Jag har också provat med satelliten i zent och fick samma resultat.
Visst blev det en calva till efterrätt. Ha en skön ledighet. Vår resa blir bara värre och värre...