söndag 3 augusti 2008

Biscaya

Söndagsmorgon till sjöss. Undrar vad det blir för frukost? Javisst ja, söndag. Detta betyder ägg och bacon igen, surprise surprise...
Det intressanta är att efter att ha dryftat min övermättnad på bacon och ägg har jag fått vissa indikationer på att en del skeppskamrater tycker att jag skall bli "kaptenen som tog bort ägg och bacon till söndagsfrukost till sjöss på söndagar". Själv är jag inte lika övertygad...
I övrigt skall vår påmönstrade brandsoldat ta hand om den stora brandövningen som vi skall ha idag. Egentligen skulle den ha varit redan förra månaden, men vi senarelade övningen då vi fick reda på att Senor Bombero skulle komma ombord.
Och månadsredovisningen hänger över mig, fortfarande...

Velvet Underground - "Venus In Furs" i bakgrunden

2 kommentarer:

P:son sa...

Hur många gånger läste/skrev du om "senarelade"? jag behövde läsa det tre gånger innan alla stavelser var rätt. :)

Anonym sa...

Jag fick faktiskt till det på första försöket :o) Skall dock erkänna att det ser konstigt ut skrivet.