fredag 8 augusti 2008

Antwerpen


Visst hade jag rätt. Fler ändringar har det blivit. Efter att ha tagit upp ankaret i går eftermiddag och tagit ombord lots igen vid Wandelaar kunde vi äntligen fortsätta vår resa mot Antwerpen. Mer om detta senare.

Lite skoj var att lotsen som tog oss ut från Zeebrugge till Wandelaar glömde sin ryggsäck. Men han var så nervös, sur och otrevlig så vi såg det lite som guds straff. Givetvis fick han tillbaka den, eller det vet jag inte förresten. Vi lämnade den till lotsbåten. Sedan får de grabbarna sköta sin del. För det är oftast grabbar det handlar om i den här branchen, om det är någon som undrar.

Resan uppför River Schelde är vansinnigt spännande. NOT! Det enda som inträffade var att vi bytte lots i Flushing. Dessutom kom en kanalstyrare ombord.

Jag märker att jag inte har någon inspiration i skrivandet just nu så jag tror att jag lägger ner för stunden. Får se om jag orkar ta upp skrivandet senare idag. Just nu funkar det inte alls....

Iggy Pop - "Raw Power" i bakgrunden

1 kommentar:

P:son sa...

Den där bilden fick mig att inse (inte bara veta intelektelt) att det där inte är någon liten pråm.