tisdag 30 september 2008

Adios


Jaha. Hemma igen. Första frostnatten inatt, tydligen. Inge kuligt. Det var trevligare i Barcelona. Gamla Svedala möter oss med regn och snålblåst. Usch!

Det jävligaste var att när vi kom hem så började jag leta min kamera där jag trodde att jag lagt den. Men icke. ICKE! Jag letar förtvivlat runt i huset och hittar ingen kamera. Till slut förbarmar sig sambon och hjälper till att leta - och hittar den. I datorväskan. Som var med till Barcelona. Men varför hittade vi inte kameran när vi gemensamt vände uppochned på bagaget på hotellrummet? Foamy, som ein engländer skulle säga.

Inte hann vi med allt vi skulle heller. Det blir alltid kompromisser när det gäller våra inte helt gemensamma intressen. Jag släpade med sambon till Sagrada Familia och La Pedrera (Casa Milà) för att introducera henne i Gaudis verk - och hon släpade med mig på shopping i gotiska kvarteren.

Vad gäller Gaudi kan jag bara säga - Skitball! Läckrare byggnader får men leta efter. Helt spejsade. Men det är lite konstigt att de lät honom bygga på det viset och inte låste in honom i stället. Tur för oss idag att de lät honom hållas. Casa Batllò sparade vi till nästa gång - för när den är avklarad finns det ingan anledning att åka till Barcelona igen.


Ulf Lundell - "Rom i regnet" i bakgrunden

Inga kommentarer: