fredag 26 september 2008

Kalmar

Ett snabbt besök för att skåda broderns och svägerskans underverk. Söt palt.
Det verkar som om det blir riktigt bra med vagnen till båten. Det blir nya erfarenheter. Någon undrade på kommentarerna om jag skulle dra båten ner själv, men det tror jag inte riktigt håller. Jag får inte köra med så mycket på släpet. 4 ton är lite mycket för en som inte har E-kort. Det blir lastbil till våren. Det kommer att bli jättebra.
Vi grillade! YES! Kan det vara årets sista? Hoppas inte det, men det var lite kallt för att sitta ute, så den biten klarades av inomhus. En God shiraz till fläskfilén gjorde inte saken sämre. Och gissa vad det blev till dessert... Calvados! Jag är oförbätterlig på detta. Livets dryck.

Liam Lynch - "United States of Whatever" i bakgrunden

1 kommentar:

Anonym sa...

Du tänker inte på dina stackars uttorkade skeppskamrater.Har just fått veta att båten inte är sjövärdig längre,DUVEL:n är SLUT.Snälla kom hem igen,allt är fårlåtet!!Vi ska också grilla idag,har hört av byssetelegrafen att det är framplockat ett par krukor vin,så det kanske blir Kareoke ikväll med boysen.Du kan få låna mina böcker till E-Kort när jag har tagit mitt.
Ha de och hälsa den blivande frugan