söndag 7 september 2008

Yucatan Strait

Här var jag på semester för 22 år sedan, på Isla Mujeres - men av den ön såg vi ingenenting idag. Den ligger något längre västerut.
Norra ekvatorialströmmen gav oss en viss motström, och farten var inte tillräcklig, men nu har det släppt, så i tid kommer vi - give or take an hour or so....
Grillfest blev det idag, till alllas förnöjelse. Det behövdes. Jag tror (och har en känsla av) att besättningen gillar mig. Ok, det är inte svårt att bli upskattad om man bjuder på lite vin - men 5 flaskor på 23 man (och alla uppskattar det) måste ju betyda nånting, och det tror jag gärna att det gör, självgod som jag är. Trevlig grillfest var det i alla fall. Klockan är nu 22:30 Skt, och gubbarna verkar sjunga på sista versen. Själv är jag på väg rätt ned i gondolen, så fort jag skrivit färdigt. De sista entusiasterna drar några sista sånger i Karaoken (Soft jams - inte my kind of music), och de joddlar och har sig och jag tror att de har det ganska trevligt.


Grace Jones - "I need a man" i bakgrunden

Inga kommentarer: