onsdag 3 september 2008

Olika åsikter

Sambon tycker att jag skall byta jobb och komma lite närmare hemmaplan. Ovanstående bild gör att jag inte riktigt delar den åsikten. Nog för att vi har skitväder emellanåt (det får man ju liksom acceptera i den här branschen), men oftast är vädret rätt skapligt. Och på en resa jorden runt är det alltid bra någon gång. Man hinner passera de flesta klimatzonerna, och framför allt är man på väg någonstans. Att t.ex. ligga ute på Snövit-fältet och vakta en och samma rigg en månad i stöten med 12-18 meters sjö tilltalar mig inte. Vädret kan vara bra där också - har jag hört (men jag tror inte på det).
Nej, Blue water sailing med vinden i ryggen och solen i zenit är min melodi. Stormy Weather kan någon annan ta.

The Nomads - "Bangkok" i bakgrunden

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var det inte Alex Chilton????

Jonte Jet

Anonym sa...

Hmm, jag vill inte att du ska byta till något du inte vill men det finns faktiskt andra ställen att jobba på än just ovan nämda...
Har inte heller sagt att du ska vara närmare bara att det ska vara kortare perioder...

Anonym sa...

Visst är det Alex Chilton som gjort den, men Nomads' cover i högtalarna.

Helst vill jag inte jobba alls.

Anonym sa...

Tjena Peter, håller med om att jobba ar "over rated" men vad ska en fattig sjoman gjora? Ang cigg, var det roda eller vita? Kommer inte ihåg. Hores Hasse W.

Anonym sa...

Hej igen Peter, en bra lank for vader i US omradet Noaa.gov anvande mej en del av den då jag jobbade i Miami. Ha de' Hasse W.

Anonym sa...

Hej Hasse

Jag vet att det är vita och att de inte ska vara långa :o)
Ha de

Hälsa frugan :o)

Anonym sa...

Det var länge sedan man hörde den låten. Har du den på cd? jag har/hade den bara på någon kasett i en glömd eller slängd flytt låda. 18-20m kan du få längre söder än så, som Norne fältet. Sa upp mig i dag, färdig gungat i Norska havet för den här gången.
/bror

norrland sa...

sjömanslivet kan vara upp&ner.Ha en bra dag.