lördag 6 september 2008

Söderut


Avlösaren är ombord. Känns bra. min ordinarie avlösare har ju gått och brutit benet, så han blir hemma ett tag... Han kör MC precis som jag, men lite vildare, och gärna på bakhjulet, och på bana och skrapa knäpuckar och sådana tokigheter. Själv är jag inte lika kaxig. När han ringde och sade att han brutit benet började jag ladda för en riktig urskällning - för det sista jag säger till honom på våra avlösningar är att han skall ta det lugnt.
Sedan går han och bryter benet! Och inte ens på hojen så jag kunde få skälla på honom, utan genom att hoppa ner på gräsmattan från altanen hemma - ett hopp på ca 40 cm.
Då kan jag ju inte skälla, utan mera önska att han skall krya på sig.
Sedan fick personalavdelningen jobba på att hitta en avlösare och det gjorde de. Han har varit hemma i 2 år och behövde lite inskolning. Därför är jag fortfarande ombord och sätter in honom i sakerna. Det blir låååånga dagar. Detta är ytterligare en anledning till att bloggandet har kommit lite på skam - men plikten framför allt.
På måndag är det dags. Då får han klara sig själv. Då åker jag hem. Då blir det Top Side Taxi back home to good old Sweden igen. YES!
Blondie - "X - Offender" i bakgrunden

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lääääängtar jag med, ska bli så skönt att få hem dig igen :o)

Anonym sa...

Välkommen till Sverige igen.

Anonym sa...

Welcome home again.NGF