torsdag 10 juli 2008

Depåstopp

Singapore Eastern Anchorage i aftonsol

Bunkring halva natten, och sedan ut på banan igen.

När jag knegade här nere i dessa krokarna för ca 10 år sedan tyckte man att det var mycket trafik. Den har sannerligen inte minskat, snarare motsatsen, och disciplinen hos mina kollegor som seglar under lite färggladare flaggor har inte direkt blivit bättre. Men då jobbade man på en båt med manöverbarhet. Det gör man inte nu.
En liknelse skulle kunna vara att sladda omkring i Gamla Stan med en långtradare med slicks utan bromsar på isgata - och ingen i närheten tar någon som helst hänsyn till detta. Så känns det i alla fall.
Nu har jag tagit igen den missade nattsömnen, men känner att dagen är helt förstörd ändå.
Jag tror att jag tillbringar resten av dagen vid poolen. Det är en befälhavares plikt att vara utrustad med social kompetens och nu är ett utmärkt tillfälle att utnyttja den kompetensen.

Ramones - "Blitzkrieg bop" i bakgrunden

Inga kommentarer: