måndag 21 juli 2008

Varmt

Mer sandvaskning

Temperaturena stiger; +35° utomhus, +33° i vattnet och +28° inomhus. Det är lite för mycket för att det skall vara skönt.
Inklareringen till Suez är färdig, tror jag. Känner jag araberna rätt duger det inte ändå, utan de skall ha fler kopior på alla papper än de jag redan dragit ut. Mutor till alla är förberadda så gott det går. Egypten kallas inte Marlboro Country för inte.
Så nu är det bara att sätta igång med inklareringen till Piraeus. Inte lika mycket papper som för Suez, men inte så långt därifrån.
En sak jag har lärt mig under åren är att ju längr norrut i Europa man kommer - desto färre papper behövs för inklareringen. Sedan finns det ju undantag.
10cc - "Wall Street Shuffle" i bakgrunden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig blogg (hittade dig via Katastrofala Omslag)
Kalle

Anonym sa...

Tack!
Vad glad jag blir. Sprid den gärna om du vill.