söndag 27 juli 2008

Livorno, Söndag

Idag skall yours truly försöka vara på bra humör. Efter en drabbning med de färggladare delarna av besättningen (dessa små näriga djävlar) börjar humöret återgå till det normala, likaså blodtrycket. Agenten hörde av sig och "hotar" med att det inte blir något arbete förrän efter midnatt. Som rederiets representant ombord tycker jag givetvis att detta är synd, och vad jag tycker personligen håller jag för mig själv.
Ett bra alternativ en sådan här högsommardag i soliga Italien är ju i så fall att bese något kulturellt. Och då Pisa ligger 20 minuter med tåg från Livorno är ju detta ett enastående tillfälle att se det lutande tornet som enligt uppgift skall finnas där.
Därför blir det inget mer skrivet nu, enär jag ämnar gå och mumma till mig för en dag iland.
Stay tuned! Tutti Avanti!

Sparks - "This town aint big enough for the both of us" i bakgrunden

Inga kommentarer: