lördag 19 juli 2008

Musik på lördagen

Efter att ha svettats många timmar framför datorn med inklareringen till Suez kände jag att jag - i egenskap av befälhavare - var berättigad lite quality time. Efter att ha vaknat någon timme senare - än svettigare (temperaturen stiger nämligen fortfarande, +34° i luften, +31° i vattnet och +27° inomhus. A-C'n hänger inte med längre. Och värre kommer det att bli) var det dags för dagens simtur. När jag ligger och plaskar mina meter i poolen hör jag hur grabbarna skrattar och donar och dukar fram till grillfesten till tonerna av Bob Marley's Exodus.
Efter grillfesten, som vart tämligen kortvarig, för alla ville in i svalkan, fortattes det med Neil Young's "Rust never sleeps" på videon i dagrummet. Gubbarna kastade dart, och jag drack kaffe och kände att det är en ganska trevlig afton i södra Röda Havet. Trots allt. När mina filipinska vänner fått nog av västerländsk musik blev det återigen karaoke på Tagalog, och själv sitter jag och lyssnar på:

Mike Oldfield - "Tubular Bells" - i bakgunden

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet ju enligt vårat samtal i kväll att du inte enbart lyssnade :o) Skulle velat vara med på eran grillfest, men snart kommer jag att vara där även om det kanske inte kommer att vara tid för grill fest då....
Ses snart

Anonym sa...

Jag erkänner att jag ylade med, men inte på Tagalog, för det fixar jag inte. Så för mig var det västerländskt som gällde.

Looking forward :o*